W pierwszy weekend marca dzięki projektowi napisanemu przez pana Damiana Poniewierskiego „Doświadczenie ma znaczenie – zagraniczne staże szansą na sukces” realizowanego w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego) grupa składająca się z 30 uczniów II i III klasy technikum Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Samostrzelu wraz  z opiekunami:  Małgorzatą Ciechanowską,  Magdaleną Wyczańską-Jabłkowską oraz  Damianem Poniewierskim wyruszyła w 2-tygodniową podróż do Słowenii.

Po drodze zatrzymaliśmy się w czeskiej miejscowości Mikulov, gdzie zjedliśmy pyszną kolację i wybraliśmy się na Wzgórze Zamkowe pospacerować po dziedzińcu barokowego pałacu. Następnego dnia po śniadaniu przekroczyliśmy granicę czesko-austriacką i wyruszyliśmy na podbój  Wiednia. Dołączyła do nas miła pani przewodnik, która opowiedziała nam o historii Wiednia, jego zabytkach i sławnych miejscach. Mieliśmy okazję je podziwiać jadąc jedną z najpopularniejszych ulic stolicy Austrii, Ringstraße. Zwiedziliśmy takie miejsca jak Austriacka Biblioteka Narodowa, Hiszpańska Szkoła Jazdy, Katedra św. Szczepana, czy Hofburg dawną siedzibę dynastii Habsburgów, w którym mieszkała m.in. cesarzowa Elżbieta znana jako Sisi. Widzieliśmy również ogrody różane przy pałacu Schönbrunn, posągi sławnych postaci takich jak: Goethe, Mozart, Maria Teresa, J. Strauss, a także przechadzaliśmy się najdroższą ulicą handlową Wiednia. Podziwialiśmy także oryginalne domy zaprojektowane przez niezwykłego artystę Friedensreich Hundertwasser. Po zwiedzaniu kontynuowaliśmy naszą podróż i tak w godzinach wieczornych dojechaliśmy do naszego celu – Kranj w Słowenii.